maandag 26 augustus 2013

2e Werkdag

Vannacht ging goed.
Hij werd om 01:00 wakker, maar toen ik hem in de tuin zette hoefde hij helemaal geen plas te doen, dus na wat spelen maar weer terug in de kooi.
Ik werd pas weer wakker toen mijn wekker afging.
Vanmorgen was hij een stuk wakkerder dan gisteren. Maar even gaan wandelen dan, rondje blok en naar het grasveldje. Daar keurig een drolletje, niet geheel onbelangrijk.
Toen mocht ik ontbijten en hielden Poekie en Mila hem wel even in de gaten.

Gisteren heb ik mijn auto tijdelijk af moeten staan aan schadebedrijf ABS, omdat ik een tijdje terug een deuk in de zijkant had gereden.
Nu zitten we dus even in een vreemde auto, een Peugeot, dus alle knopjes hetzelfde als mijn Citroën C4
Maar geen autohoes of de achterbank tegen honden haren en oh flip ik heb ook de autogordel van Emrys in mijn auto laten liggen. Hoe ga ik dat doen op de terugweg van mijn werk als ik alleen ben? Nou ja, ik bedenk wel wat.
Op de heenweg reed Peije nog mee, dus kon hij bij hem op schoot. Wel voorin, want Peije past met zijn lengte niet achterin die Peugeot.
Maar de reis ging prima. Emrys had wel een nog een kwart primatourtje op en hij zag er verder relaxed uit. Geen gehijg, geen gekwijl.

Bij Roorda aangekomen is hij een stuk levendiger dan gisteren. Hij loopt vrolijk mee, blijft niet op zijn kussen liggen maar komt nieuwsgierig kijken wat ik aan het doen ben. Hij volgt me ook als ik door het hele pand loop om de achterdeur open te doen en vindt het allemaal spannend maar niet eng.
Wanneer ik eindelijk met mijn ochtend taken klaar ben en op mijn plek zit, gaat hij lekker aan mijn stoelpoten knagen. Na wat kleine correcties op beginnend sloop gedrag, neem ik hem even op schoot waardoor hij slaperig wordt. Ik leg hem op zijn kussen onder de balie en knuffel hem nog wat slaperiger en nu zijn zijn oogjes dicht. Ik denk niet dat hij vandaag net zo lang gaat slapen als gisteren, ik denk dat hij zich wel meer op zijn gemak voelt en nieuwsgieriger rond zal gaat zwerven. We zullen zien...
Wordt vervolgd

Vervolg:
Nog een uurtje, tijd voor een primatourtje
Hij heeft zich voorbeeldig gedragen deze ochtend. Hij slaapt wat, hij knuffelt wat; met wie dan ook, hij knaagt wat; aan wat dan ook. Heeft gegeten als een wolf; hap slik weg.
Heeft twee keer geplast op het parkeer terrein en 1x kon ik hem nog net grijpen voordat hij een drolletje ging draaien in de kantine. Die heeft hij uiteindelijk keurig buiten gedaan.
Voor de rest vindt hij het allemaal wel gezellig, al die mensen. Hij komt enthousiast aan gehobbeld en werpt zich aan hun voeten, weet een paar veters te pakken te krijgen of de prachtige roze bloemen op de schoenen van Chantal. Echt ik zeg je: die houden het niet lang.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten