woensdag 28 augustus 2013

Donderdag 29 aug 2013

Ik heb Emrys om 23:00 in bed gepropt, voor mij eigenlijk veel te laat, dus ik was blij dat hij meteen ging slapen. Ik heb hem de rest van de nacht niet meer gehoord. Hij ging meteen slapen, geen gerammel aan de bench, heerlijk
Om 06:15 ging mijn wekker, dan moeten we er beide uit omdat ik om 8:00 op mijn werk moet zijn.
Ik heb hem eerst even in de tuin gezet voor een plas. Daarna terug naar de zolder en daar heeft hij naast zijn bench op een vetbed, lekker liggen liggen. Af en toe hapt hij in een boek uit de boekenkast. Wordt een belezen hond, met al dat leesvoer.
Maar verder bleef hij braaf wachten tot ik klaar was met douchen, aankleden en opmaken.
Eenmaal beneden maar even een wandelingetje maken. Tuigje om en hup eruit. Poekie en Mila ook mee.
Mila is sinds gisteren ziek en ligt alleen maar op de bank, maar als we uit gaan wil ze toch mee. Ze loopt als een schildpad en kijkt heel zielig. Vandaag ging het ietsje beter en liep ze zelf de trap weer af terwijl ik haar gisteren nog moest tillen. Ik hoop dat ze snel beter is.
Emrys liep niet mee met het wandelingetje. Hij ging steeds zitten en in blaadjes happen. P en M kwamen steeds even kijken waar we bleven, maar Emrys was nog langzamer dan Mila.
Toen heb ik hem los gemaakt van de riem. Als ik doorloop komt hij wel achter me aan. En inderdaad, met grote flappoten kwam hij aangehobbeld en volgde me verder prima tijdens het rondje rond het blok.
Gek beestje is het hoor. Hij is zo gezellig en vriendelijk en aanhankelijk. Hij komt enthousiast naar mensen toe die voor hem door de knieën gaan. Is schichtig maar ook nieuwsgierig. Voorzichtig en dapper. Bij lawaai op straat kruipt hij achter me weg, maar komt ook weer snel te voorschijn. Hij komt als ik hem roep en hij gaat zitten. Dit doet hij nog in alle onschuld en is meer een automatische reactie dan dat hij nou zo goed getraind is, maar ik beloon hem iedere keer uitbundig totdat hij snapt waar hij voor beloond wordt. Als ik zie dat hij wil gaan zitten zeg ik "zit" en beloon hem met een knuffel of met wat lekkers.

Op mijn werk heeft hij een vast poepplekje. Niet het handigste plekje maar het was het plekje waar hij voor het eerst een poepje gedaan heeft: midden op de oprit van het parkeer terrein net buiten het hek. Als hij daar heen rent weer ik dat hij gaat poepen. Niet echt een handige plek maar het is wel consequent.
Toen ik vandaag met de koffiemachine bezig was, lag hij lekker naar me te kijken. Hij doet tot nu toe nog geen stoute dingen en zit nergens aan, behalve aan toevallige kasthoeken of stoelpoten die hij onderweg tegen komt, maar na twee happen ligt hij weer braaf naar me te kijken.
Nu ligt hij op zijn kleedje te slapen. Op de handdoek wel te verstaan, want ik heb zijn kussen thuis laten liggen met mijn suffe kop, die was in de was geweest vanwege een ongelukje gisteren.
Gelukkig maakt het hem allemaal niks uit.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten