zaterdag 24 augustus 2013

Zondag

Na een goede nacht (1 keer er uit om 02:15) is Emrys wakker geworden om 06:15. Dat is mooi, database precies de tijd dat ik door de week moet opstaan.
Het is even een gedoe daarna.
Eerst Emrys even in de tuin zetten voor de eerste plas.
Dan weer terug naar boven zodat ik kan douchen, aankleden en opmaken.
Tja en dan?
Dan moet de hele bubs naar beneden en Emrys mag niet zelf de trap af en Poekie ook niet vanwege haar evenwichtsstoornis en mijn iPad en iPhone kunnen het ook niet zelf...wat te doen?
Zucht, dan maar eerst mijn iPhone, iPad en Poekie, dat gaat nog wel samen.
Dan weer terug naar zolder en Emrys vangen, die dan inmiddels schikt van de voetstappen die de trap op komen en de deur die open gaat. Whaaaa dat is ook wel eng. En dan duurt het een minuutje of zo voor hem om toch zeker te weten dat ik het maar ben en moet ik hem achter een stoel vandaan vissen.
Beneden moet hij nog een paar nare aanvallen van Mila weten te overleven en dan gaan we maar wandelen.
Tuigje om Emrys, want als hij buiten schrikt vliegt hij alle kanten op. De rest loopt los.
Rondje rond het blok, gaat prima. Hij doet mooi een plasje in het plantsoen.
Toch nog maar wat verder lopen, misschien krijgt hij er nog een drolletje uit. Maar weer naar dat grasveldje van gisteren, dat vindt hij leuk, gras, en gisteren deed hij daar ook een poepje.
Dat was een goed plan. Na wat gemorrel met wat takjes en een leeg snoepzakje, deed hij zijn poepje.
De andere twee kwamen af en toe kijken waar we bleven.
Toen nog een rondje rond een ander blok en weer naar huis.
Daar heeft iedereen eten gekregen op hun eigen plek.
Toen kon ik aan mijn eigen ontbijt beginnen.
En na dit ochtend ritueel weer even lekker op de bank alles verwerken.




2 opmerkingen:

  1. ahhh, wat een knapperd. Gewoon in een nieuw huis geplaatst met allemaal andere geuren en geluiden/mensen/dieren en toch gewoon je draai weten te vinden :)

    BeantwoordenVerwijderen