dinsdag 24 september 2013

Emrys en een doosje

Wat een lol kan hij hebben met een doosje.
Het gaat goed. Hij slaapt al 4 nachten niet meer in zijn inmiddels te kleine bench. Logisch.
Hij ligt op een kleedje naast mijn bed en gedraagt zich voorbeeldig, slaapt de hele nacht door en plast niet meer op het kleedje.
Hij is redelijk zindelijk, als hij moet poepen loopt hij naar de deur, plas kan hij nu ophouden maar als hij echt moet maakt het hem niet veel uit waar dat is. Heel soms, als hij heel hard gespeeld heeft, zoals hier met het doosje, gaat het wel eens mis. Na het filmen en na het spelen, deed hij opeens een plas op dat handdoekje. Ik kon hem nog net weg pakken en buiten zetten, waar hij verder plaste.
Het naar buiten gaan vindt hij niet zo leuk, er zijn teveel enge geluiden. Ik merk dat het nu wat moeilijker gaat dan in het begin. We gaan stug door, doen ook nog markt training en stationstraining en andere drukke plekken bezoeken.
Gisteren was hij bij de dieren arts voor zijn laatste prik en woog 12 kilo schoon aan de haak. Verder was de DA tevreden over hem.
In 't Twiske speelt hij nog graag met andere honden. Mensen vindt hij was spannend, vooral als ze hem te graag willen aaien of denken dat ze dat wel even kunnen doen, maar dan deinst hij achteruit. Gelijk heeft hij.
Ik moet af en toe de strijd met hem aan omdat hij dan begint te happen en als een cobra om zich heen bijt, razend snel en 'dodelijk'. Verder is het een enorme knuffel en een hele lieve hond.
Ik loop 1 of 2 keer in 't Twiske per dag, afhankelijk van zijn energie niveau en verder in de straat, kleine blokjes rond, soms alleen even een plas en weer naar binnen en 's avonds een lang rondje.
Iedere dag is anders, daar moest ik wel even aan wennen, zelf zijnde een mensje van regelmaat.
But I'm getting the hang of it!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten