maandag 14 oktober 2013

Veranderingen

Emrys vindt buiten zijn nu wel leuk, hij wil er steeds uit.
De regen vindt hij ook grappig en wordt er heel speels van.
Hij luistert goed, als ik zijn eten maak gaat hij keurig in het daarvoor aangewezen hoekje zitten wachten. Hij krijgt altijd zijn eten in de bench en als ik klaar ben met zijn bak, dan doet hij zelf het deurtje open van de bench en gaat er braaf inzitten en slobbert dan in twee seconden zijn bak leeg, likt hem schoon en wast hem af. Het zou mooi zijn als hij hem ook nog terug geeft, maar dat is denk ik een beetje veel gevraagd.
Hij kan zitten, liggen, poot geven, opspringen en weer neer gaan.
Hij is onderzoekend, vindt het leuk om krijgertje te spelen, wat ik alleen doe als ik hem niet pakken wil.
Hij is minder bang maar nog wel wat schrikachtig en laat zich niet zo maar aaien. Hij heeft voorkeur voor vrouwen, maar ook niet zomaar.
Hij speelt graag met andere honden en daagt Poekie en Mila uit, wat meestal niet goed afloopt waardoor hij weer een hap in zijn neus oploopt. Hij is hardleers wat dat betreft. Hij kan goed loslopen, maar ook aan de riem doet hij het redelijk netjes. Soms is hij niet vooruit te branden. Hij vindt fietsen eng en stuift voor ze opzij. Hij kan nog steeds hap-momenten hebben, dan lijkt hij op een kaaiman. Hij eet goed, groeit goed en proeft alles wat op straat te vinden is. Hij heeft nog geen dingen kapot gebeten die niet mogen. Al knaagt hij wel graag op het kleed, wat niet mag, maar wat niet erg is omdat het er speciaal voor hem ligt.
Hij slaapt buitengewoon netjes naast mijn bed op een kleedje, licht uit, slapen. Hij doet niets vervelends.
's Ochtends maakt hij me wakker door zachte piepgeluidjes en verstopt dan zijn kop in mijn nek en likt mijn gezicht. Dat is fijn wakker worden :)

1 opmerking:

  1. jemig, wat is dit voor een saarloos? Thorgal neemt hem binnenkort wel eens bij zich want dit slaat natuurlijk nergens op, zo voorbeeldig ;)

    BeantwoordenVerwijderen