vrijdag 23 augustus 2013

De eerste nacht en the morning after.

Nu krijg ik Emrys niet meer uit zijn bench. 
Hij heeft niet veel geslapen geloof ik, telkens als ik wakker werd lag hij nog te hijgen, maar hij was verder rustig en klaagde niet. 
Nu valt hij steeds kort in slaap en hij wil er niet uit. 
Ik zit er al een uur klaar voor en heb hem ondertussen bench-geluid-training gegeven, omdat hij iedere kling en pling en plok eng vindt.
Vannacht rond 2:30 heb ik hem er wel uit gekregen en even uitgelaten, plassen deed hij niet, wel in een rap tempo de buurt even verkennen.
Bleek een totaal overbodige actie.
Hij lijkt zinnelijk, plas iig niet in de bench, wil er ook niet voor uit komen.
Ik ben maar even naar beneden gegaan en heb hem bij Martijn achter gelaten, die nog slaapt.
Het deurtje van de bench staat gewoon open, hij kan er uit, maar doet het niet.
Wat een gek beestje. We zullen veel oefeningen met hem moeten doen, veel geluiden laten horen, zodat hij went.
Het is ook allemaal wel erg nieuw natuurlijk.
Tot nu toe hebben we nog geen kind aan hem.
Ik was helemaal voorbereid op een drukke maker en een slopertje, maar hij is het tegenoverstelde, tot nu toe, maar het is ook pas the morning after...


Om 8:15 heb ik hem maar gewoon uit zijn bench geplukt.
Riempje om en naar buiten.
Buiten vindt ie geweldig en loopt keurig een rondje mee.
Doet een plas, speelt met een rondslingerend appeltje en zigzagt over de stoep.
Eenmaal weer thuis vindt hij dat ie nog niet klaar is en kruipt onder de poort door.
Ik lijn hem snel weer aan en doe nog een rondje, naar een grasveldje in de buurt.
Gras is geweldig (vinden Bonne en Peije ook trouwens) en daar doet hij keurig een poep.
Poekie en Mila komen ondertussen even kijken waar we blijven. Op geheel eigenwijze weten ze hem beide duidelijk te maken dat ze nog niet zo van hem gediend zijn.
Buiten zoekt Emrys zijn broer en zussen.

19:22

Emrys is hartstikke zindelijk: hij lag wat te woelen op de bank, dus ik denk: misschien moet ie plassen. Ik heb hem in de voortuin gezet (hij is dol op de voortuin omdat er gras ligt) en hij doet meteen een plas.

22:00

Vandaag was echt een goede dag. Emrys voelt zich al meer op zijn gemak, al schrikt hij nog van alle geluiden en kruipt dan snel achter me weg. Er wordt veel gesnauwd door Poekie en Mila, dat zal voorlopig wel blijven. Die twee zijn niet zo makkelijk met andere honden. Maar het houdt Emrys in toom, zodat hij niet te brutaal wordt of te veel op avontuur gaat. Hij daagt Poekie uit door vlak langs haar te lopen. Dan tilt Poekie haar lip op en hapt. Ze is zo snel als een adder en had Emrys zijn neus te pakken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten